wtorek, 13 grudnia 2016

BLOGMAS - PIECZEMY PIERNICZKI!

Dobry wieczór wszystkim!
Dziś po raz pierwszy pojawi się post BLOGMASOWY!
Wpis jak już pewnie domyślacie się po tytule będzie dotyczył pieczenia pierniczków.
Zacznijmy od tego ,że zaprezentuje wam mój przepis na takowe pierniczki :)
-Kilogram maki
-4 Jajka
-40 dekagramów cukru
-Kostka margaryny ,łyżka masła
-4 czubate łyżki miodu
-Przyprawa do pierników 
-2 łyżeczki amoniaku
-3 łyżki kakao i cynamonu

Wyrabiamy ciasto i wałkujemy.
Po czym możemy przystąpić do wycinania kształtów piernika za pomocą wybranych foremek.



Przekładamy pierniki na blachę i pieczemy w piekarniku w 150 stopniach około 10 minut.


Po upieczonych pierniczkach możemy wziąć się za ich dekorowanie. Z doświadczenia wiem ,że lepiej dekorować na drugi dzień ;)


Ja do dekorowania swoich pierniczków wybrałam:
-Zwykły biały lukier.
-Kolorowy lukier w pisakach.
-I przeróżne posypki.

No i teraz moja ulubiona część: DEKOROWANIE!
Teraz mogę popisać się swoją kreatywnością i dać wam pewne pomysły na ozdobienie ''ciasteczek''.





Wraz z moim pieskiem Kiarą życzymy smacznego!




7 komentarzy:

LIVE YOUR LIFE pisze...

Ja już swoje pieczenie pierniczków mam za sobą, niestety już zniknęły większości, więc chyba smakowały, zatem czeka mnie druga tura hehe :) pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne posty :)

Deliciousfood98 pisze...

Pięknie Ci to wyszło :D Pozdrawiam
http://deliciousfood98.blogspot.com/

Unknown pisze...

Dziękuję i również pozdrawiam :)

Unknown pisze...

dziękuję :)

Little_Jay pisze...

oo ja zawszę do dekoracji używam białego lukru, i cudnie to wygląda!
wesołych świąt!


little-jay999.blogspot.co.uk

asiaknebel.blogspot.com pisze...

Ale narobiłaś mi smaka! :)
Napewno skorzystam z przepisu!
asiaknebel.blogspot.com

Madusia pisze...

moje nieco jaśniejsze wychodzą, ale na pewno są tak samo pyszne jak Twoje. ;) w grudniu już zrobiłam trzy porcje pierników i wszystkie się rozeszły, więc jutro robię dwie kolejne z nadzieją, że będą już na Święta. ;)
pozdrawiam serdecznie.
http://poprostumadusia.blogspot.com